Reitemakersrijge 3a    9711 HT Groningen    T. (050) 314 24 36    info@kempscommunicatie.nl
Niet zoeken naar huizen, maar naar een specialist in onroerend goed. De makelaars van Neerlandia hebben samen maar liefst zo’n 75 specialismen in huis. Na ruim 125 jaar heeft Neerlandia een nieuw logo. Natuurlijk is het geoptimaliseerd voor interactieve media.

Neerlandia 1888

In de huidige tijd zoekt de consument steun bij sterke merken, niet bij eendagsvliegen. Neerlandia, opgericht in 1888, is de oudste officiële makelaarsvereniging van Nederland. Uitgangspunt was destijds dat per plaats slechts één makelaar lid kon worden. Reden voor de Groninger Geert van der Laan jr. om in 1897 de voorloper van de NVM op te richten. Neerlandia leefde voort als een soort exclusieve sociëteit van makelaars, die inmiddels allemaal tevens NVM-lid zijn. Voor de consument was de organisatie niet zichtbaar. Een website en zelfs een logo ontbraken. De vraag luidde daarom: hoe kun je Neerlandia als merk nieuw leven inblazen?