Reitemakersrijge 3a    9711 HT Groningen    T. (050) 851 55 53    info@kempscommunicatie.nl
Op een oppervlakte ter grootte van een voetbalveld vind je alles op het gebied van fitness, lifestyle en gezondheid. Plaza Sportiva Euroborg biedt kortom ‘Alles wat je beweegt’.Hoe werf je leden voor een health club die nog in aanbouw is? Door al voordat je de deuren opent spraakmakend te zijn.Bewegen op muziek is eigenlijk lekker een avondje uitgaan. Ofwel: fitness is fun. Die boodschap leidt tot drukbezochte groepslessen.Laagdrempeligheid stond in de eerste ledenwervingscampagnes centraal. Het leverde in korte tijd talrijke nieuwe leden op.Welke kleur heeft zweet? In deze kick-off campagne voert juist het overheersende zwembadblauw van de wellness-afdeling de boventoon.We bedachten een campagne rond healthy ageing toen het fenomeen nog in de kinderschoenen stond.Met het zomerseizoen in aantocht stijgt de animo om aan een strak lichaam te werken. Met een gerichte salesactie speelde Plaza Sportiva in op de seizoenswisseling.Gezonde medewerkers, gezond bedrijf. Dat was het thema van een succesvolle campagne rond bedrijfsfitness.Als health club laten zien dat je ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebt en tegelijk leden binden door een sportief evenement met leuke prijzen te organiseren.Een campagne gericht op zwangere vrouwen, een nichemarkt met groeipotentie.Pre-sale actie: warming-up

Plaza Sportiva

Met de fitnessbranche is iets geks aan de hand. Van elke tien personen die bij een sportschool aan de start verschijnen, halen er acht de finish niet. Ze nemen een time-out of haken helemaal af. Een topfitte conditie en een goddelijk lichaam ontwikkel je namelijk niet van de ene dag op de andere. Je houdt het alleen vol als het ook leuk is. In de campagne voor Plaza Sportiva Euroborg vervullen thema’s als wellness en genieten daarom een sportieve hoofdrol. Die benadering leverde veel nieuwe – trouwe – leden op.